مکاجو

مطالب / اخبار دنیای شگفت انگیز خودروهای آبی ـ خاکی ( بخش سوم )

images

20 دی 1397

دنیای شگفت انگیز خودروهای آبی ـ خاکی ( بخش سوم )

11 ـ Dobbertin Hydrocar

در سال 2004 تولید و به طور اختصار DHC هم نامیده می شود. سازنده آن ریک دابرتین متولد آمریکا بود. وی که پیشتر نیز یک وسیله نقیله دوزیست را ساخته بود ؛ در طی سفرهای خود و دریافت نظرات اهالی شهرهای نزدیک بندر در سال 2002 نمونه اولیه Hydrocar را طراحی و تولید کرد که 762 اسب بخار قدرت و در زمین 125 و دریا 60 مایل بر ساعت سرعت دارد. او برای ساخت و طراحی این خودرو یک میلون دلار هزینه کرد. قیمت هر Hydrocar 495 هزاردلار است.

 

 

12 ـ Rinspeed Squba

 دومین شاهکار شرکت Rinspeed که در نمایشگاه ژنو 2008 معرفی شد  این سوال را در ذهن مشتریان متمول پدید آورد که وقتی می توان از یک خودرو مثل زیردریایی استفاده کرد چرا  نباید آن را خرید ؟ طراحان این خودرو با الهام از فیلم The Spy Who Loved Me که از سری فیلم های جیمزباند بود ؛ آن را ساختند. Squba می تواند تا عمق ده متری آب نقوذ کند و همچون یک ماهی سفید در آب دلبری کند. سرعت این خودرو تمام الکتریک روی زمین 120 کیلومتر بر ساعت ، روی آب 6 کیلومتر و در زیر آب 3 کیلومتر بر ساعت است. طراحی کابین آن باز درنظر گرفته شده تا درصورت بروز هرگونه مشکل سرنشین بتواند به راحتی از مهلکه نجات پیدا کند. اگر سرنشینی در خودرو نباشد Squba به صورت اتوماتیک از زیر آب به سطح آب خواهد آمد. اجزای داخلی خودرو دربرابر نمک نیز مقاوم هستند پس امکان غواصی با خودرو در اقیانوس هم مهیاست ! نمونه اولیه آن حدود 1.5 میلیون دلار هزینه دربرداشت.

 

 

 

13 ـ Gibbs Humdinga

تقریبا ده سال پس از تولید Aquada در سال 2012 شرکت گیبس مدل جدید و مفرحانه Humdinga معرفی کرد. این مدل 2750 کیلوگرم وزن ، 7 متر طول 2.5 متر عرض ، 2 متر ارتفاع و یک موتور دیزلی با قدرت 370 اسب بخار دارد. این خودرو ظرفیت 9 سرنشین را دارد و می تواند در زمین با سرعت 80 مایل بر ساعت و روی آب با سرعت 30 مایل بر ساعت حرکت کند. Humdinga از تکنولوژی HSA (High Speed Amphibian  ) بهره می برد ولی تاکنون برای عموم مردم فروخته نشده است. با فشردن یک دکمه خودرو با جمع شدن چرخ ها برای رانندگی در آب تغییر وضعیت می دهد. این مدل در کمتر از ده ثانیه روی آب سُر خواهد کرد. طبق گفته شرکت طراحی و ساخت این مدل دوزیست 15 سال زمان و یک میلیون ساعت نفر کار زمان را به خود اختصاص داد.

 

 

 

 

 دنیای شگفت انگیز خودروهای آبی ـ خاکی ( بخش اول )

 دنیای شگفت انگیز خودروهای آبی ـ خاکی ( بخش دوم )

 

ترجمه از سایت یوزکار