مکاجو

مطالب / اخبار اپلیکیشن ها ، تاکسی های قرن بیست و یکم (بخش سوم)

images

24 آبان 1397

اپلیکیشن ها ، تاکسی های قرن بیست و یکم (بخش سوم)

6 ـ Safr

این اپلیکیشن با هدف خدمت رسانی انحصاری به زنان در هر دو بخش استخدام راننده زن با هدف اشتغال و توانمندسازی و مسافر زن با هدف ایجاد حس امنیت طراحی شده است. این شرکت می گوید : «هدف ما بهبود زندگی زنان در همه جا از طریق حمل و نقل امن، ایجاد شغل و امنیت مالی است.» رانندگان این اپلیکیشن که همگی زن هستند حق اشتراک بیشتری نسبت به سایر نرم افزارها پرداخت می کنند. این سرویس در حال حاضر تنها در بوستون در دسترس است. این شرکت  پشتیبانی 24 ساعته ارائه می دهد تا در صورت بروز هرگونه مشکل بلافاصله مشکل را مدیریت کند. این شرکت گزینه ای با نام Safr SOS را به صورت پیشفرض در اپ قرار گنجانده که اگر راننده یا مسافر به هر دلیلی احساس ناامنی کند با انتخاب این گزینه یک پیام به شرکت Safr وتماسی با پلیس گرفته می شود.

 

 

یک تست امنیتی ساده نیز در نرم افزار قرار دارد. پس از مچ شدن راننده و مسافر آنها می بایست نام رنگی را که نرم افزار به آنها در اپ نمایش داده به یکدیگر بگویند ( مثلا قرمز ) تا اطمینان حاصل شود که مسافر و راننده هردو از اپلیکیشن استفاده کرده اند. این شرکت بررسی سوابق رانندگان خود را نیز به مقام های محلی دولتی سپرده تا با اطلاعات گسترده تری که سازمان دولتی در اختیار دارند از عدم وجود سوء سابقه رانندگان خود اطمینان حاصل کند. Safr بخشی از هر کرایه را به موسسات خیریه حمایت از زنان، کودکان، حیوانات و محیط زیست  اهدا می کند.

 

7 ـ HopSkipDrive

این اپلیکیشن که توسط  سه مادر نوشته شده برای بچه ها طراحی شده است و به والدین کمک می کند استرس های ناشی از شلوغ بودن برنامه خانواده را کاهش دهند. والدین می توانند برای کودکان سن 6 ساله خود یک سفر به همراه راننده  مورد اعتماد برنامه ریزی و درخواست کنند. شرکت HopSkipDrive می گوید از رانندگان خود انگشت نگاری می کند و رانندگانی که متقاضی استفاده از اپلیکیشن هستند می بایست حداقل 5 سال تجربه نگهداری و مراقبت از کودکان را داشته باشند. کودکان نیز با دریافت یک کد از سوی نرم افزار از اینکه راننده از طرف HopSkipDrive فرستاده شده اطمینان حاصل می کنند. والدین نیز می توانند حرکت خودرو را مانیتورینگ و بررسی کنند.. حتی این امکان وجود دارد به کمک نرم افزارهای ارائه شده توسط این شرکت اطمینان پیدا کرد که راننده کودک شما حین رانندگی با تلفن خود صحبت نمی کند.

 

 

مشخصات، عکس و اطلاعات خودرو پس از رزرو امکان پذیر است. می توان این اطلاعات را با فرزند خود به اشتراک گذاشت تا آنها بدانند چه کسی انتظار دارد. رزرو راننده و خودرو توسط والدین نیز باید 7 ساعت قبل از زمان موردنظر آنها انجام شود. رزرو راننده و خودرو توسط والدین نیز باید 7 ساعت قبل از زمان موردنظر آنها انجام شود. امکان سفر مشترک کودکان نیز از طریق نرم افزار میسر شده است.

 

ترجمه از سایت یوزکار

 

مطالب مرتبط

اپلیکیشن ها ، تاکسی های قرن بیست و یکم (بخش اول)

اپلیکیشن ها ، تاکسی های قرن بیست و یکم (بخش دوم)

برچسب ها :
HopSkipDrive؛ Safr؛