مکاجو

مطالب / اخبار اپلیکیشن ها ، تاکسی های قرن بیست و یکم (بخش دوم)

images

22 آبان 1397

اپلیکیشن ها ، تاکسی های قرن بیست و یکم (بخش دوم)

4 ـ RideAustin

آستین نام مرکز ایالت تگزاس است و همان طور که از نام این پیداست منحصر به این شهر است. این سرویس در ماه ژوئن 2016 راه اندازی شد. در سال 2016 و پس از برگزاری تصویب قانون انگشت نگاری برای استخدام رانندگان در اپلیکیشن های اوبر و لیفت ، این دو شرکت در اعتراض به قوانین سختگیرانه و دست و پاگیر این ایالت ، فعالیت های خود در آستین تگزاس را متوقف می کنند. با خروج این دو غول صنعت حمل و نقل فضا برای RideAustin مهیا می شود و این شرکت در اعتراض به اوبر و لیفت شروع به خدمات دهی رایگان به رانندگان آستین می کند. در نهایت در سال 2017 پس از شکایت اوبر و لیفت به دادگاه و پیروزی حقوقی هردو شرکت به آستین بازمی گردند ولی RideAustin دیگر جای پای خود را محکم کرده بود. این جمله یکی از شعارهای این شرکت است : « به عنوان یک موسسه غیرانتفاعی(non-profit) می توانیم هزینه ها را کاهش دهیم تا مسافران و رانندگان را به هم برسانیم »

 

 

نحوه عملکرد RideAustin همانند دیگر اپلیکشن های مشابه است ولی مواردی همچون سفراشتراکی و رزرو سفر برای آینده در آن پیشبینی نشده است. این اپلیکیشن به زنان اجازه می دهد تا در صورت تمایل فقط رانندگان زن را درخواست کنند که ویژگی منحصربه فرد این اپ محسوب می شود. یکی از دیگر از بخش های جالب این اپلیکیشن امکان گردکردن کرایه به مشتریان است. فرضا اگر کرایه مسافر 2دلار و 10 سنت باشد ؛ اپلیکشین به مسافر پیشنهاد می دهد تا 3 دلار پرداخت کند که پول پرداختی مازاد به موسسه های خیریه در آستین پرداخت می شود.

 

 

5 ـ BMW's ReachNow

برخی روزها دوست داریم کسی از دوستان یا آشنایان ما با ماشین خودش سراغمان بیایید و برای ساعتی هم که شده از فضای پراسترس شهر خارج شویم. اما برخی اوقات دوست داریم راننده باشیم و دل به جاده بزنیم. این دو امکان را BMW's ReachNow فراهم کرده است. این شرکت طرحی را معرفی کرده که بسته به انتخاب مشتری ، خودرو با راننده و یا بدون راننده در اختیار او قرار خواهد گرفت. بی ام او ادعا می کند اولین شرکتی است که هر دو امکان مسافر بودن و راننده بودن را در یک اپلیکیشن گنجانده است. البته تمرکز بی ام و در درجه اول بر روی اشتراک گذاری خودرو قرار دارد.

 

 

پرداخت ها در این سیستم بسته به زمان استفاده به دقیقه ، ساعت و روز خواهد بود. بی ام و روی استخدام رانندگان حرفه ای جهت تحقق شعار « تجربه پایدار و باکیفیت » تکیه می کند. جزیئات شگفت انگیزی در این اپلیکیشن گنجانده شده است. از تنظیم ساعت و دقیقه از سوی مسافر برای درخواست ماشین تا درخواست تنظیم دمای ماشین و فرکانس رادیو که از دقت و نوآوری طراحان این اپلیکیشن حکایت دارد. حتی یک ویژگی بنام "زمان آرام" وجود دارد که رانندگان را آگاه می سازد که سوار به سکوت و آرامش نیاز دارد.

 

 

این سیستم در مراحل فعلی محدودیت هایی نیز دارد. مثلا کاربران شهر سیاتل امکان دسترسی به هر دو گزینه مسافربودن و رانندگی را دارند، در حالی که کاربران شهرهای پورتلند و نیویورک فقط به گزینه مسافربودن دسترسی دارند. کاربرانی که علاقه مند به رانندگی هستند طبیعتا علاوه بر هزینه ثبت نام باید هزینه استفاده از خودرو را نیز پرداخت کنند. قیمت گذاری ها به صورت 2.40 دلار در برای هر مایل، به علاوه 40 سنت در هر دقیقه با حداقل هزینه 3.24 دلار و بدون افزایش قیمت برای شرایط خاص !

 

ترجمه از سایت یوزکار

 

اپلیکیشن ها ، تاکسی های قرن بیست و یکم بخش اول