مکاجو

مطالب / اخبار قیمت پراید در یک قدمی تیبا!

images

9 آبان 1398

قیمت پراید در یک قدمی تیبا!

اگر چه پیش بینی می شد در اواخر ماه صفر که بازارها تقریباً ساکن هستند، قیمت خودرو نیز رو به کاهش بگذارد، اما ملاحظه روند قیمت ها نشان می دهد که در این هفته نیمه تعطیل نیز نرخ بازاری خودروها کم و بیش راه صعود در پیش گرفته است. در این میان، رشد قیمت خانواده پراید از جمله افزایش 4 تا 5 میلیون تومانی پراید 111 همه توجه ها را به خود جلب کرد. به طوری که قیمت هر دستگاه پراید 111 به حدود 49 میلیون تومان رسید، سایپا 131 رشد تا 45 میلیون تومانی داشت و سایپا 132 نیز تا بیش از 46 میلیون تومان قیمت خورد. بدین ترتیب مشاهده می شود که قیمت بازاری پراید 111 اکنون با فاصله اندک و کمتر از 3 میلیون تومانی از تیبا قرار گرفته است و هر دستگاه تیبای رینگ فولادی قیمتی در حدود 51 میلیون و 600 هزار تومان دارد.

کارشناسان در بیان دلایل روندهای اخیر بازار، نظرات متفاوتی دارند. با این حال به نظر می رسد اعلام پایان تولید پراید تا پایان تیرماه سال آینده بر جو روانی قیمتی این محصول در بازار افزوده باشد. اتفاقی که تقریباً درباره پژو 405 نیز افتاد و این خودرو با اعلام توقف تولید تا پایان امسال، از اوایل آبان ماه، حدود یک و نیم میلیون تومان گران شد. این در حالی است که اعلام توقف تولید یک خودرو به معنای آغاز شمارش معکوس برای تامین قطعات آن است. طبق ماده 15 آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو، مدت زمان تعهد خدمات شامل تعمیرات و تامین قطعات یک خودرو، 10 سال بعد از فروش آخرین دستگاه خودرو از همان نشان تجاری و نوع خودرو، توسط عرضه کننده است. بنابراین پیش بینی می شود به مرور قیمت پراید در سال‌های آینده رو به نزول بگذارد.

از سوی دیگر موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران معتقد است بخشی از این افزایش قیمت را باید به پای دلالان و مانور آن ها در بازار نوشت. از اظهارات وی چنین بر می آید که حباب کنونی قیمت در برخی خودروها را می توان پای معامله کمتر کرد یعنی اگر کسی پای معامله برود می تواند امیدوار باشد که به قیمت هایی پایین تر از ارقام اعلام شده، خودروی خود را خریداری کند.

برچسب ها :
پراید؛ تیبا؛ قیمت خودرو؛