مکاجو

مطالب / اخبار جلسه محاکمه مسئولان سابق شرکت خودروسازی سایپا برگزار شد

images

31 شهريور 1398

جلسه محاکمه مسئولان سابق شرکت خودروسازی سایپا برگزار شد

مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرد: جلسه رسیدگی به اتهامات مسئولان سابق شرکت خودروسازی سایپا و مرتبطان این پرونده صبح امروز برگزار شد. قاضی زرگر در ابتدای جلسه دادگاه ضمن تسلیت ایام محرم، گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی بوجود آمده برای مردم، برخورد با مسئولان و مدیرانی که به وظیفه خود در این رابطه عمل نکرده و کوتاهی نموده‌اند لازم شد که یکی از این مشکلات خودرو است. قاضی زرگر افزود: در همین راستا پرونده‌ای در خصوص تخلفات برخی از مدیران شرکت سایپا در واگذاری خودرو به برخی از نمایندگی‌ها و افراد خاص تشکیل شد که با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست پرونده به دادگاه ارسال گردید. در این قسمت از نماینده دادستان خواسته می‌شود تا کیفرخواست را قرائت کند.

حسینی نماینده دادستان در جایگاه قرار گرفت و با بیان اینکه دو پرونده با دو کیفرخواست به دادگاه ارسال شده است، گفت: بخشی از دو پرونده از حیث موضوع و اتهامات با هم مشترک هستند که بخش مذکور قرائت خواهد شد.

نماینده دادستان با بیان اینکه این پرونده ۲۶ متهم دارد افزود: اتهامات موجود شامل اخلال در نظام ارزی از طریق ثبت سفارش‌های صوری و غیر واقعی و انجام معاملات ارزی در سطح کلان، اخلال در نظام توزیع مایحتاج عمومی از طریق تحصیل ۱۶۷ هزار و ۸۳۴ دستگاه خودرو با انحصار و بهره مندی از رانت و همچنین اخلال در نظام اقتصادی از طریق فعالیت شرکت هرمی به مبلغ ۲۶۳ میلیارد ریال و پولشویی به میزان سه هزار و دویست میلیارد تومان با ۲۶۰ حساب بانکی است.