مکاجو

مطالب / اخبار تاثیر سرما بر خودروهای الکتریکی

images

23 بهمن 1397

تاثیر سرما بر خودروهای الکتریکی

صاحبان گوشی های هوشمند آیفون بهترین افرادی هستند که حال و روز صاحبان خودروهای الکتریکی را درک می کنند زیرا مشکل هردو کسان است ؛ تاثیر سرما بر عملکرد باتری !

مطالعه انجام شده توسط انجمن اتوموبیل آمریکا ( AAA ) نشان داده سرما می تواند تا 44 درصد عملکرد خودروهای الکتریکی را کاهش دهد. از 5 مدل آزمایش شده با نام های  BMW i3 S ، Chevrolet Bolt ، Nissan Leaf ، Tesla Model S و Volkswagen e-Golf زمانی که دما به منفی 6.7 درجه سانتیگراد رسید قدرت خودروها به وسیله یک نیروسنج مخصوص و در یک اتاق با دمای قابل کنترل انجام شد. در تمام مدل ها نتیجه مشابه بود و محدوده عملکرد خودروها تا 41 درصد کاهش داشت. همچنین نتایج این آزمایش نشان می دهد سرد بودن اولیه دمای هوا نیز تا 12 درصد محدوده عملکرد خودروها را کاهش می دهد. خودروهایی که موتورهای بنزینی یا دیزلی دارند می توانند بر گرمای تولید شده توسط موتور خودرو برای غلبه بر سرما تکیه کنند درحالی که در خودروهای الکتریکی باید بر قدرت باتری برای کنترل شرایط دمایی تکیه کنند. گرگ برانون مدیرمهندسی خودرو در AAA می گوید : « لازم است رانندگان خودروهای الکتریکی از محدودیت های خودرو خود در شرایط آب وهوایی مختلف آگاهی داشته باشند تا کمتر امکان غافلگیر شدن آنان بدلیل کاهش محدوده عملکرد خودرو کاهش یابد.»

 

 

تخلیه شارژ باتری خودروهای الکتریکی در گرما نیز هرچند ناچیز است ولی مشکل دیگر این خودروها به شمار می رود به طوری که شارژ باتری در دمای 34 درجه سانتیگراد بدون اعمال تغییرات 4 درصد کاهش و در همین دما با تغییر برخی پارامترها حدود 17 درصد کاهش را نشان می دهد.یکی از روش های حل مشکلات فوق فعال کردن سیستم کنترل آب و هوایی این خودروها در زمان شارژ شدن است که می تواند تاثیر مثبتی بر عملکرد باتری داشته باشد. در هرحال اگرچه مشکلات دمایی ممکن است گریبان برخی از کشورها را نگیرد ولی باید درنظر گرفت برخی از مهم ترین بازارهای این خودروها دماهایی همچون منفی  40 درجه سانتیگراد را تجربه می کنند پس توسعه و رفع مشکلات این باتری ها باید اولویت اول خودروسازان برقی باشد

 

ترجمه از سایت یوزکار