مکاجو

مطالب / اخبار دلیل عجیب شکایت لیفت به دادگاه

images

21 بهمن 1397

دلیل عجیب شکایت لیفت به دادگاه

در چندروز آینده کمیته تاکسی و لیموزین شهر نیویورک ( TLC ) تصمیمی را مبنی بر افزایش حداقل دستمزد رانندگان را اجرایی خواهد کرد. این تصمیم درجهت حمایت بیشتر از رانندگان شرکت های حمل و نقل در ماه دسامبر 2018 اتخاذ خواهده بود.براساس این تصمیم رانندگان شرکت های لیفت ، جونو ، ویا و اوبر باید حداقل 17.22 دلار درهر ساعت صرف نظر از ساعت کاری و تعداد سفرها درآمد داشته باشند. مقامات شهر نیویورک ادعا می کنند این تصمیم می تواند درآمد رانندگان را به طور متوسط 14 درصد افزایش دهد  و اطمینان حاصل می شود که هر راننده پس از کسر هزینه هایی مانند تعمیر وسایل نقلیه و سوخت حداقل 15 دلار درآمد خواهد داشت. این مقامات می گویند حدود 85 درصد رانندگان کمتر از حداقل دستمزد درآمد دارند و لازم است به طور میانگین 6345 دلار در سال به درآمد آنان افزوده شود.

انتشار این خبر شکایت دو شرکت لیفت و جونو ( از زیرمجموعه های شرکت اسرائیلی Geet ) شکایت های جداگانه ای را علیه TLC به دادگاه ایالتی ارائه دادند و ادعا کردند این تصمیم به شکل ناعادلانه ای به سود رقیب قدرتمند آنان اوبر تمام خواهد شد. یک قاضی نیز درخواست این دو شرکت را برای لغو موقت اجرای این قانون رد کرده است. لیفت و جونو در نیز با امید به لغو این قانون اقدام به نگهداری ما به تفاوت دستمزد پرداختی به رانندگان خود تا زمان مشخص شدن رای دادگاه نمودند. جلسه بعدی دادگاه اوسط ماه مارس برگزار می شود. دو شرکت دیگر ( اوبر ، ویا ) اقدام قانونی علیه این قانون انجام نداده اند.

آنچه این شرکت ها به آن اعتراض دارند نحوه محاسبه کف دستمزد است که رقم 17.22 دلار از تجزیه و تحلیل طولانی توسط دو اقتصاددان کارگری در تابستان گذشته بدست آمده است. مدافعان کارگری نیز واکنشی شدیدی به این شکایت از خود نشان دادند. آنان می گویند شکایت به دادگاه به خاطر دستمزد کارگران خنده دار است.

 

ترجمه از سایت یوزکار