مکاجو

مطالب / اخبار طرح بحث برانگیز ولو درباره توسعه دوربین مداربسته در کابین خودرو

images

18 دی 1397

طرح بحث برانگیز ولو درباره توسعه دوربین مداربسته در کابین خودرو

شرکت این برند سوئیسی که به درنظرگرفتن امنیت مسافران به یکی از اهداف مهم خود شهرت دارد در حال توسعه طرحی با محوریت نصب دوربین هایی برای نظارت بر رفتار و بیولوژیک رانندگان است. گرچه ممکن است صاحبان خودروها از کنترل شدن توسط این دوربین ها خوشحال نشوند اما این دوربین های هوشمند مزایای خاص خود را همانند سایر تکنولوژی خواهند داشت.

 

 

آتیف رفیق از مدیران ارشد ولو می گوید : « این طرح در حال توسعه است و جزء آپشن های هر خودرو محسوب خواهد شد پس الزامی برای انتخاب متوجه مشتریان نیست. به همین دلیل بحث نگران کننده نظارت غیرممول بر رانندگان هدف این پروژه نیست. این دوربین ها از سال 2020 به مشتریان عرضه می شود.این دوربین های پیشرفته می توانند سطح گلوکوز راننده را با توجه به وضعیت مردمک چشم تعیین کرده و اگر مشخص شود سلامتی راننده در خطر است می تواند با یک فرد یا بیمارستان تماس برقرار کند. ضمنا اتوموبیل با درک این موضوع می تواند شما را از ادامه مسیر منصرف کند.»

 

 

آتیف رفیق معتقد است : « رانندگان به سرعت با این تکنولوژی ارتباط برقرار می کنند. فیلم دوربین های مداربسته حذف می شود و هیچگاه منتشر نخواهد شد. اگرچه این دوربین ها می توانند ویدئوکنفرانس و حتی شناسایی افراد به کار روند و خودرو با شناسایی راننده تنظیم صندلی و حتی مورد علاقه وی نظیر برنامه های گوگل ، کنترل آب و هوا را اعمال کند. این طرح پیشتر در سال 2014 در شهر شانگهای چین بر روی خودروی خودران x90 به صورت آزمایشی  اجرا شد.

 

 

ترجمه از سایت یوزکار