مکاجو

مطالب / اخبار دنیای شگفت انگیز خودروهای آبی ـ خاکی ( بخش دوم )

images

16 دی 1397

دنیای شگفت انگیز خودروهای آبی ـ خاکی ( بخش دوم )

6 ـ Land Rover Discovery

زمانی که شرکت لندرور ، دیسکاوری را در سال 1990 به بازار عرضه کرد امید داشت این مدل آبی ـ خاکی بمب خبری رسانه ها شود ولی در عمل این خودرو تبدیل به یک ماشین مسابقه ای شد.

 

 

7 ـ Hobbycar

 سال 1992 در پاریس تولید شد و دارای یک موتور دیزل شرکت پژو در بین محور عقب و جلو است. همچنین نسخه وانت این مدل نیز به بازار عرضه شد. برای حرکت خودرو در آب از سیستم هیدروجت استفاده گردید در هیدروجت آب با استفاده از پمپ با فشار بسیار بالا از یک نازل خارج شده و سرعت قابل توجهی برای حرکت خودرو به وجود می آید. به لطف سیستم تعلیق hydropneumatic سیتروئن ارتفاع معلق بودن خودرو در آب قابل تنظیم بود. این مدل هم بدلیل قیمت غیرتجاری آن که 280 هزار فرانک سوئیس بود نتوانست جای پای خود را در بازار محکم کند و تنها 52 عدد از آن به فروش رفت.

 

 

8 ـ Lamborghini Countach

تولید این خودرو دوزیست به کپی برداری لامبورگینی از یک مدل مسابقه ای خود باز می گردد که در سال 1990 تولید آن متوقف شده بود. داشبورد ، شیشه ، چرخ و ماشین Countach به همراه یک موتور 4.2 لیتری v8 در مدل آبی ـ خاکی مورد استفاده قرار گرفت و نتیجه مدل دریایی به خوبی مدل خاکی بود.  آخرین فروش این خودرو در سال 2016 صورت گرفت.


 

 

9 ـ Gibbs Aquada

 

این خودرو که برای 3 سرنشین طراحی شد با سروصداری رسانه ای فراوانی در سال 2003 معرفی و تولید می شود. شرکت تولید کننده ادعا کرده این خودرو در زمین با سرعت 100 مایل بر ساعت و در آب با سرعت 30 مایل بر ساعت توانایی مانور و حرکت دارد. قدرت موتور آن نیز 175 اسب بخار است. مخزن آن نیز 67 لیتر گنجایش دارد.

 

 

 

 

10 ـ Rinspeed Splash

 «راجر ریندرنکت» مهندسی سوئیسی بود که در زمینه طراحی و ساخت خودرو فعالیت می کرد. او در سال 1979 شرکت Rinspeedرا با انگیزه فعالیت در حوزه تیونیگ خودرو فعالیت کند. او تا سال 1990 مدل های مختلفی از خودروهای اصلاح شده نظیر پورشه را تولید می کند ولی بیشتر آنها تولید نمی شوند. او در سال 1991 خودروهای عجیب و غریب خود را در نمایشگاه ژنو در معرض دید عموم قرار می دهد. در نهایت در سال 2004 به مرحله تولید صنعتی رسید. این مدل آبی ـ خاکی می تواند بیش از 125 کیلومتر بر ساعت در زمین و با سرعت 45 گره دریایی در آب حرکت کند. صفر تا صد این خودرو فقط 5.9 ثانیه طول می کشد.

 

 

دنیای شگفت انگیز خودروهای آبی ـ خاکی ( بخش اول )

 

ترجمه از سایت یوزکار