مکاجو

مطالب / اخبار افزایش استفاده از خودروهای سبز در سرزمین کانگوروها

images

8 دی 1397

افزایش استفاده از خودروهای سبز در سرزمین کانگوروها

نگرش جوامع برای جایگزینی بنزین در وسایل نقلیه در طول چند سال گذشته تغییر قابل توجهی پیدا کرده است. مهم ترین ویژگی این جایگزین ها سازگاری بیشتر با محیط زیست نسبت به موتورهای احتراق داخلی سنتی است که در صدر این موارد خودروهای هیبریدی و تمام الکتریکی توجهات را به خود جلب کرده است. این نگرش ها توانست خودروسازان بزرگ دنیا را برای تحقیق و توسعه این مدل خودروها ترغیب نماید. جدیدترین نمونه شرکت فولکس واگن بود که اعلام کرد آخرین نسل از موتورهای احتراق داخلی خود را در سال 2026 تولید می کند و پس از آن بر تولید خودروهای الکتریکی تمرکز خواهد کرد.

در همین راستا نتایج یک تحقیق میدانی از 50 هزار استرالیایی نشان داد که تمایل به استفاده از خودروهای هیبریدی و برقی بجای خودروهای بنزینی افزایش یافته ولی در عین حال استفاده از خودروهای دیزلی کاهش یافته است.بر اساس نظرسنجی موسسه روی مرگان بیش از نیمی از رانندگان استرالیا در حال حاضر به طور جدی به خرید یک ماشین ترکیبی به جای یک گزینه کاملا بنزینی فکر می کنند. ( اون وقت خریداران خودرو در ایران باید نگران این باشن که آیا قسمت میشه خودرو رو تحویل بگیرن یا نه )

نتایج این تحقیق مشخص کرد 52 درصد مصاحبه شوندگان مایل هستند از خودروهای تویوتا کرولا ، کمری و پریوس را به عنوان خودروی هیبریدی استفاده کنند. این آمار در نظرسنجی سال قبل 48 درصد بوده است. نتایج همچنین از افزایش تمایل خریداران به خودروهای تمام برقی نظیر Tesla Model S و BMW i3 حکایت دارد.طبق داده ها 36 درصد از مصاحبه شوندگان به خودروهای خودروهای برقی به عنوان یک جایگزین برای بنزین EV نگاه می کنند در حالی که سال قبل این عدد از 32 درصد برآورد شده بود.

 

ترجمه از سایت یوزکار