images

4 دی 1397

تونل تسلا

مدت ها است که پروژه شرکت بورینگ برای احداث تونل پر سرعت زیرزمینی مورد توجه رسانه ها است. تونلی که ایده اولیه، طرح و پروژه آن به طور کامل متعلق به ایلان ماسک است. این تونل‌ها در لایه‌های متعددی در زیر شهر تعبیه شده و ماشین‌ها با آسانسور بین این لایه‌ها جا به جا می‌شوند تا ترافیک کنترل شود.

مدیرعامل این شرکت، ایلان ماسک که بیشتر شهرت خود را مدیون فعالیت های تسلا موتورز و پروژه فضایی اسپیس ایکس استاز نمونه آزمایشی‌ تونلی زیرزمینی رونمایی کرده که قرار است خودروها در داخل آن با سرعت بالا حرکت کنند. طول این تونل در حال حاضر تنها یک مایل (۱.۶ کیلومتر) است اما هدف از ساختن آن کاهش ترافیک شدید و آلودگی هوا در شهر است. آقای ماسک می‌گوید که اتومبیل‌های برقی در این تونل با سرعت تا ۲۴۰ کیلومتر در ساعت حرکت خواهند کرد.

 

 

این تونل زیر شهرداری هاوتورن ساخته شده و شرکت بورینگ و موسسه "اسپیس ایکس" که متعلق به آقای ماسک است در آن جا مستقر هستند. در ماه ژوئن وی  اعلام کرده بود که کرایه سفر با این سیستم تقریبا 1 دلار خواهد بود. .او روز سه شنبه در مراسم افتتاح نخستین بخش تونل گفت که شرکت بورینگ این بخش را با هزینه ۱۰ میلیون دلار ساخته است و افزود و اگر با استفاده از تکنولوژی ساخت تونل‌های سنتی آن را می‌ساخت، هزینه آن بالغ بر ۱ میلیارد دلار می‌شد.