مکاجو

مطالب / اخبار قاچاق سوخت بیداد می کند

images

1 دی 1397

قاچاق سوخت بیداد می کند

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه روزانه 11.5 میلیون لیتر سوخت از کشور قاچاق می‌شود، گفت: ۸۵ درصد از قاچاق سوخت روزانه، نفت گاز و بقیه نفت سفید، نفت کوره و بنزین است. حمیدرضا دهقانی‌نیا با اشاره به اینکه سوخت شامل فرآورده‌هایی مانند نفت سفید، نفت کوره، بنزین و نفت گاز (گازوییل) است، افزود: آنچه که نقش مهمی در قاچاق سوخت ایفا می‌کند نفت گاز است. او ادامه داد: قیمت هر لیتر سوخت بر اساس فوب خلیج فارس 50 تا 60 سنت است که بر اساس نرخ دلار می‌توان ارزش این مقدار قاچاق سوخت را مشخص کرد.

دهقانی‌نیا اضافه کرد: 180 هزار کارت سوخت مهاجر در استان کردستان سوزانده شد. او با بیان اینکه سامانه بارنامه برخط سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای و سامانه رسید حواله و سامانه حواله‌های بارگیری شرکت نفت، راه‌اندازی شده است، گفت: اکنون هیچ بارنامه جعلی نداریم، در حالی که 9 ماه پیش اینگونه نبود.

از سوی دیگر فرمانده نیروی انتظامی استان هرمزگان نیز گفت: در مرداد امسال طرح پایش پمپ بنزین‌ها و جایگاه‌های سوخت را اجرا کردیم و همان زمان اعلام کردیم که روزانه 950 هزار لیتر سوخت مازاد بر نیاز استان در حال توزیع است که مدیرعامل وقت شرکت پخش فرآورده‌های نفتی هم تایید کرد. سردار عزیزالله ملکی با بیان اینکه 24 میلیون لیتر سوخت را کشف کردیم، افزود: با باند سازمان یافته قاچاق سوخت برخورد کردیم که به زودی اطلاعات آن را اعلام می‌کنیم. او اضافه کرد: در 6 ماه نخست امسال 126 کانتینر حامل سوخت قاچاق را از مبادی رسمی گمرک کشف کردیم که 54 کانتینر با اظهار سنگ، روغن و الکل بود و بقیه قاچاق از دست رفته اعمال شد.