مکاجو

مطالب / اخبار دست رد خریداران به پیش فروش جدیدسایپا

images

27 آذر 1397

دست رد خریداران به پیش فروش جدیدسایپا

پیش فروش جدید سه محصول سایپا در حالی ادامه دارد که با استقبال سرد خریداران مواجه شده است. سایپا در این پیش فروش سه محصول خود را عرضه به نام های تیبا2 ، سایپا 131 و سایپا 111 را  در سایت http://saipa.iranecar.com عرضه کرده است.

در شرایطی که در پیش فروش های قبلی سایپا تنها چند دقیقه پس از آغاز فرآیند ثبت نام ظرفیت ها به سرعت تکمیل می شد ؛ اما این بار عدم تکمیل ظرفیت ها حاوی پیام روشنی به خودروسازان کشور است. تایید ضمنی افزایش قیمت خودرو انگیزه و توان مالی برای خریداران باقی نگذاشته است و  خریداران دلیلی نمی بینند وقتی می توانند خودرو موردنظر خود را با کمی تفاوت قیمت از بازار تهیه کنند اقدام به خرید محصولات پیش فروش شده سایپا کنند آن هم در شرایطی که قیمت نهایی محصول مشخص نیست.

دلالان هم رغبتی به خرید نشان نمی دهند که البته رسیدن به این نقطه ، آن هم با تحمیل هزینه های گزافی که بر صنعت خودروسازی و مهمتر از آن مردم روا شده قطعا دستاورد قابل قبولی به حساب نمی آید. دولت و خودروسازان همگام با یکدیگر آسان ترین راه ممکن برای بیرون کردن دلالان از میدان را انتخاب کردند و در خودروسازان از فرصت استفاده کرده و سعی در تحقق رویای سیاه خود یعنی آزادسازی قیمت خودرو دارند. رویای آشفته ای که به نظر می رسد تا تعبیرشدن فاصله چندانی ندارد.

مشخص نیست دولت با کدام استدلال علمی صرفا فقط موافق آزادسازی «قیمت» خودرو است ولی به سایر جنبه های یک بازار رقابتی توجهی ندارد. در معادله دولت حقوق مردم و مصرف کنندگان چگونه مدنظر لحاظ شده است ؟ آیا موافقت با گرانی بی حدوحصر آهن پاره های وطنی نیاز به تدبیر دارد ؟ اگر تدبیری در کار بود وضعیت کشور امروز به این نقطه نمی رسید.......

 

برچسب ها :
پیش فروش سایپا؛