مکاجو

مطالب / اخبار ریاست انجمن قطعه سازان خودرو مدعی شد : ما در آینده باید شاهد فروپاشی خودروسازی های کشور باشیم

images

27 آذر 1397

ریاست انجمن قطعه سازان خودرو مدعی شد : ما در آینده باید شاهد فروپاشی خودروسازی های کشور باشیم

ریاست انجمن قطعه سازان خودرو اذعان کرد: اگر دولت خواهان رونق صنعت خودروسازی کشور است به جای خام فروشی می تواند مواد اولیه را بطور ارزان در اختیار قطعه سازان کشور قرار دهد تا دست به دامان بیگانگان نباشیم. مهندس احمد رضا رعنایی،رئیس انجمن قطعه سازان خودروی استان مرکزی بیان داشت: ما می توانیم صنایع خودرو سازی را بطور خصوصی اداره کنیم مشروط بر اینکه تصمیم بر این شود که در بخش خودرو سازی،نماینده ای از انجمن های مرتبط،(نظیر انجمن نیرو محرکه) بعنوان عضو هیئت مدیره در این صنعت نظارت داشته و به مثابه ی کمک رسان در مدیریت و برنامه ریزی این حوزه حضور بهم رسانند.

وی با بیان اینکه می توان منتظر اتفاقات خوبی در صنعت خودرو سازی بود خاطر نشان کرد: کشتی صنعت خودروسازی روزی به مقصد اعلاء خواهد رسید که به منظور خروج از بحران موجود در آن گروه خودروسازان و قطعه سازان کشور سکّان آن را در دست بگیرند. رعنایی در پاسخ به این سوال که آیا روند حمایت از صنایع خودروسازی بار اضافی برای کشور است؟یا باید روندی ادامه دار باشد؟تصریح کرد: این روند،خواه ناخواه محکوم به شکست است و در آینده ای نزدیک سرنوشت بنگاه هایی نظیر بنگاه های مالی_اعتباری آرمان و ثامن الحجج را خواهد داشت. واقعیت این است که متاسفانه ما در آینده باید شاهد فروپاشی خودروسازی های کشور باشیم و نیز شکست مردمی که در پیش خریدها شرکت داشته اند تنها کوچک ترین نتیجه ی روند غلط خودروسازی کشور است.
چرا در حالی که کشور ما پتانسیل های فراوانی از آلومینیوم،فولاد و پتروشیمی را در اختیار دارد باید با بحران صنعت خودروسازی مواجه شود؟ و چرا دست به دامان بیگانگان باشد؟من تقاضا دارم به جای صادرات خام اینگونه مواد به خارج از کشور،آنها را بصورت ارزان در اختیار قطعه سازان بگذاریم.

رئیس انجمن قطعه سازان استان مرکزی اذعان کرد: از ابتدای امسال ۱۰۰ هزار نیرو از چرخه ی این صنعت حذف شده اند و پیش بینی می شود قریب ۱۰۰ الی ۱۵۰ هزار نفر دیگر نیز کنار گذاشته شوند لذا( در چنین بحران گسترده ای) دولت و مجلس اگر خواهان یاری رساندن به صنعت خودروسازی کشور هستند موظف اند مواد اولیه ای که در ایران به وفور یافت می شود را در اختیار قطعه سازان قرار دهند تا تولید خودروی داخلی توسعه یافته و صادرات خارجی نیز گسترش یابد.