مکاجو

مطالب / اخبار آموزش رانندگی به کودکان در بریتانیا

images

26 آذر 1397

آموزش رانندگی به کودکان در بریتانیا

علاقه افراط گونه جوانان به رانندگی امری انکارناپذیر است پس آموزش در سنین می تواند به تغییر رفتار در رانندگی منجر شود که آن نیز به طور مستقیم در آمار تصادفات تاثیرگذار خواهد بود.مزایای آموزش همیشه برتر از وضع قوانین بوده است. به تازگی در بریتانیا امکانی برای آموزش کودکان و نوجوانان فراهم شده است. این دوره ها که به « دوره آموزش رانندگان جوان » شناخته می شود از جذابیت زیادی برخوردار بوده و مورد استقبال قرار گرفته است. آموزش ها نیز وسط مربیان معتبر انجام می شود.

 

 

شرکت خودروسازی واکسهال یکی از کمپانی های آموزش دهنده جوانان 10 تا 17 سال است. جوانان قبل از شروع به رانندگی حدود 20 دقیقه با مربی خود صحبت کرده و نکات لازم به آنان گوشزد خواهد شد. مربیان در کنار جوانان سوار بر خودرو می شوند ولی دخالت خاصی بر رانندگی او نخواهند داشت. این تجربه می تواند طعم اولیه رانندگی را به جوانان بچشاند ! در این آموزش ها علائم ساده رانندگی نیز آموزش داده می شود.

خودروها طوری طراحی شده اند که با فشردن پدال سرعت ماشین سرعت خواهد گرفت و با فشار ندادن پدال خودرو ترمز و متوقف خواهد شد. خودرو فاقد دنده است دارد و نمایشگر سرعت نیز برای این خودرو درنظر گرفته شده است. تنها بخشی که در اختیار مربی قرار گرفته یک کلید به نام « kill » است که مربی می تواند در صورتی که از رانندگی شاگرد خود احساس خطر کند با فشردن آن خودرو را خاموش کند. اگرچه با حداکثر سرعت حدود 15 مایل بر ساعت، فرصت کمی برای متخلفان جدی وجود دارد !!

 

 

در انتهای آموزش پارک با دنده عقب نیز به کودکان و نوجوانان آموزش داده می شود.اگرچه ظاهر این دوره ساده به نظر می رسد ولی طرح آموزشی جامع این دوره ها همراه با آیتم های گوناگون بدون نگرانی از وقوع حادثه نتیجه کار را قابل قبول می کند.

 

ترجمه از سایت یوزکار

برچسب ها :
آموزش رانندگی؛