مکاجو

مطالب / اخبار رکب سایپا به ایران خودرو

images

21 آذر 1397

رکب سایپا به ایران خودرو

انتهای هفته گذشته خبر پیش فروش 4 محصول ایران خودرو بمب رسانه ای شد، این پیش فروش دقیقا بعد خبر هایی مبنی بر «افزایش قیمت خودرو 5 درصد کمتر از قیمت بازار» بود که با شرایط افزایش قیمت و تحویل فوری همراه بود.همچنین دیروز وزیر صنعت با تاکید بر این که صرفاً برخی از خودروها مشمول قیمت گذاری هستند گفته است: دست خودروسازان برای عرضه خودروهای غیر مشمول قیمت گذاری، با قیمت 5 درصد کمتر از بازار باز است. رحمانی در حالی وعده داد با افزایش تولید، قیمت های بازار کاهش خواهد یافت. این صحبت وزیر چراغ سبزی برای افزایش قیمت خودرو به خودروسازان بود.

حال علی رغم تاکید وزیر صنعت مبنی بر افزایش قیمت خودرو و همچنین پیش فروش شرکت ایران خودرو، شرکت رقیب یعنی سایپا لیست قیمت محصولات خود را ویژه آذرماه 97 بدون افزایش اعلام کرد.طبق لیست اعلامی این شرکت، فقط خودروهای گروه وانت نیسان و پیکاپ ریچ مشمول افزایش قیمت شده‌اند.

 

 

برخی معتقدند این اقدام سایپا بیش از آنکه در راستای ایجاد جذابیت قیمتی برای مشتریان باشد به این دلیل است که این شرکت قصد دارد تا قبل از مشخص شدن نتیجه تست بازار توسط ایران خودرو از افزایش قیمت ها خودداری کند و چنانچه امکان افزایش قیمت مقدور شود سایپا نیز قیمت محصولات خود را افزایش خواهد داد و جامعه نیز مقصر اصلی این افزایش را رقیب این شرکت خود یعنی ایران خودرو در نظر خواهد گرفت.