مکاجو

مطالب / اخبار ترکش بدشانسی بر قامت بزرگان خودروسازی

images

21 آذر 1397

ترکش بدشانسی بر قامت بزرگان خودروسازی

1 ـ دستگیری کارلوس گوسن رئیس شرکت خودروسازی نیسان آخرین حلقه از زنجیره فجایع خودروسازی در سال 2018 به شمار می رود. گوسن به اتهام مخفی کاری درباره حقوق دریافتی و سوء استفاده از منابع نیسان در یک بازه زمانی 5 ساله ، از کار برکنار شده و پرونده وی در حال رسیدگی است اگرچه خود او این اتهامات را رد کرده است. رسوایی گوسن اتحاد میتسوبیشی و نیسان را نیز در آستانه فروپاشی قرار داده است.

 

2 ـ  دستگیری روپر استدلر مدیرعامل شرکت خودرو سازی آئودی در جریان رسوایی دیزل گیت یکی از شگفتی های سال 2018 برای صنعت خودروسازی به شمار می رفت. او به اتهام تقلب در سنجش آلاینده‌های خودروهای گازوئیلی این کارخانه توسط دادستانی آلمان بازداشت شد. دادستانی آلمان از ترس دخالت استدلر برای از بین بردن مدارک و تطمیع شاهدان تا آغاز دادگاه او را در زندان نگه داشت. چندی پیش او از زندان آزاد شد ولی شرکت آئودی قرارداد خود با استدلر را لغو کرد و به همکاری 28 ساله با او پایان داد.

 

3 ـ مرگ سرجیو مارچیونه ، رئیس شرکت خودروسازی فیات - کرایسلر از دیگر خبرهای غم انگیز سال 2018 به شمار می رود. او به یک عارضه ای در کتف خود مبتلا شده بود پس از عمل جراحی در سوییس جان خود را از دست داد. او یک مصاحبه کننده قهار بود و اظهارات صریح او درباره موضوعات مختلف و نحوه لباس پوشیدن او به خصوص ژاکت معروفش مورد توجه قرار می گرفت.

 

4 ـ ماجرای توئیت توهین آمیز ایلان ماسک مدیرعامل شرکت تسلا به یک غواص نیز از سوژه های خبری سال 2018 قرار گرفت. چندماه قبل در ماجرای محبوس شدن 12 پسر که در غاری در تایلند گرفتار شدند ایلان ماسک برای فرستادن یک زیردریایی جهت نجات افراد محبوس شده اعلام آمادگی کرد ولی مسئول غواصان این عملیات نجات با ناکارآمد توصیف کردن این زیردریایی خشم مدیرعامل تسلا در برانگیخت و ایلان ماسک در توئیتر او را بچه باز خطاب کرد. رفتارهای عجیب ماسک به مصرف ماری جوانا و انتشار ویدوی آن نیز کشیده شد.

 

ترجمه از سایت یوزکار