مکاجو

مطالب / اخبار پرفروش خودروهای بریتانیا در سال 2018 (بخش اول)

images

17 آذر 1397

پرفروش خودروهای بریتانیا در سال 2018 (بخش اول)

اگر آمار پرفروش ترین خودروها را گویای سلیقه خریداران بدانیم ؛ در بریتانیا دست بالاتر با خودروهای هاچ بک خواهد بود. اگرچه همین آمار از کاهش فروش حکایت دارد. در ادامه 10 خودروی پرفروش را بررسی خواهیم کرد.

 

1 ـ Ford Fiesta

صدر جدول پرفروش ها را فورد فیستا با 79416 متقاضی در اختیار دارد. این خودرو در چندسال اخیر نیز در سراسر اتحادیه اروپا به عنوان پرفروش ترین معرفی شده است. در بریتانیا نیز برای چند دهه پرطرفدارترین خودرو بوده و نشانه ای از تزلزل در جایگاه آن نیز مشاهده نمی شود ( حکم پیکان و پراید رو برای ما ایرانی داره ) آمار فروش کلی این خودرو مجموعه فاصه ای قابل تامل با سایر رقبا دارد اگرچه ارزان ترین خودرو موجود در بریتانیا نیست. با این حال عملکرد فوق العاده آن در حرکت ، کنترل ، کیفیت قطعات و موتور خودرو از اصلی ترین دلایل اقبال به این سوپرمینی به شمار می رود.

 

2 ـ VolkswagenGolf

فولکس واگن گلف با 52162 متقاضی خرید رتبه دوم لیست پرفروش ها را تصاحب کرده است. گلف یکی دیگر از دسته نام های کلاسیک در صنعت خودرویی است که حتی بعد از رسوایی اخیر فولکس واگن در تغییر تعمدی نتایج آلودگی در بیس از 11 میلیون خودروی فروخته شده هنوز هم طرفدران افراطی خود را دارد. نسل هفتم گلف با ویژگی های منحصربفرد یکی از گزینه های قطعی برای انتخاب به عنوان بهترین هاچ بک جهان خواهد بود.

 

3 ـ Vauxhall Corsa 

رتبه سوم این جدول را واکسهال کورسا با 43481 متقاضی به خود اختصاص داده است. شرکت واکسهال از زیرمجموعه های شرکت اوپل آلمان محسوب می شود. شرکت اوپل نیز متعلق به مجموعه پژو ـ سیتروئن است. شرکت واکسهال منحصرا در بریتانیا فعالیت دارد و سابقه ای طولانی در بریتانیا دارد. آخرین نسل این خودرو در سال 2014 ارائه شده است. این خودرو تا ماه سپتامبر رتبه پنجم پرفروش ها را در اختیار داشت ولی در نهایت توانست خود را به جایگاه سوم ارتقاد دهد. نسخه بعدی این خودرو احتمالا در سال 2019 معرفی خواهد شد

 

4 ـ Nissan Qashqai 

خودروی محبوب نیسان قشقایی با 41943 متقاضی خرید جایگاه چهارم این جدول را کسب می کند. 12 سال از زمانی که نیسان اولین کراس اوور را به بازار عرضه کرد می گذرد. کراس اوورهایی که ترکیبی از سایز هاچ بک و ظاهر شاسی بلند بودند و دل از مشتری های زیادی بردند. کراس اوورهای نیسان پرفروش ترین نوع در بریتانیا بوده اند و مدل های بسیاری با الگوی گیری از آن تولید شده است.

 

ترجمه از سایت یوزکار