مکاجو

مطالب / اخبار پیشنهادات عجیب خودروسازان به ثبت‌نام کنندگان

images

15 آذر 1397

پیشنهادات عجیب خودروسازان به ثبت‌نام کنندگان

گزارش هایی دریافت شده که ثبت نام کنندگان پیش خرید های اخیر با رسیدن موعد تحویل خودروهایشان و مراجعه به نمایندگی های خودروسازان بعضا پیشنهادات عجیب و غریبی مواجه شده و حتی با تهدید از سوی برخی مدیران صنعت خودرو و یا برخوردهای شدید حراستی از دفتر آنها بیرون رانده شده اند. یکی از ثبت نام کنندگان در پیش خریدهای اخیر که موعد تحویل خودروی او مهرماه سال جاری بوده است در گفتگو با خبرگزاری مهر توضیح داده است که در مراجعات مکرر به نمایندگی فروش با این جمله مواجه شدم که اگر خودرو را نیاز دارم، می توانم آن را بدون قطعاتی مثل ایربگ یا بالابر برقی تحویل بگیرم و در قبال آن رضایت خود را از خودروساز اعلام نمایم، این در شرایطی است که در مفاد قرارداد چنین برخورد یک طرفه ای دیده نشده است.

هنوز مشخص نیست که خودروسازان با چه مجوزهایی چنین پیشنهاداتی را مطرح می کنند و آیا سازمان ملی استاندارد در جریان چنین برخوردهایی می باشد یا خیر. گفته می شود گاها تعدادی از ثبت نام کنندگان که خودروهای ثبت نامی وسیله امرار و معاش آن هاست با اخذ رضایتنامه خودروی بدون ایربگ خود را نیز تحویل گرفته اند چرا که فرد برای گذران زندگی ناچار به تحویل گرفتن چنین خودرویی است؛ اما مشخص نیست سازمان ناظر بر عملکرد خودروسازان چه نظارتی بر این فرآیند دارد.

یکی دیگر از مشتریان صنعت خودرو با بیان اینکه خودروی خود را باید ماه ها پیش از خودروساز تحویل می گرفته است، در گفتگو با مهر گفت: مراجعات مکرر مردم به نمایندگی های خودروسازان عمدتا بدون پاسخ باقی می ماند، به خصوص اینکه مفاد قرارداد آنقدر یک سویه است. معاونت های بازاریابی و فروش خودروسازان هیچ پاسخی در خصوص زمان تحویل خودرو ارائه نمی دهند و نمایندگی های فروش در صورت اصرار مکرر مشتریان در خصوص انجام تعهدات خود در نهایت پیشنهاد انصراف و دریافت سود 10 درصدی را مطرح می کنند. جالب آنجاست که سود ناشی از دیرکرد خودروساز بسیار بالاتر از این ارقام است.