مکاجو

مطالب / اخبار تابلو ایست دولت اسپانیا به خودروهای فرسوده

images

14 آذر 1397

تابلو ایست دولت اسپانیا به خودروهای فرسوده

دولت اسپانیا در راستای اجرای سیاست های سختگیرانه برای کاهش آلودگی هوا اعلام کرد از این پس خودروهای دیزلی قبل از سال 2006 و بنزینی قبل از سال 2000 حق تردد در برخی خیابان های مادرید را نخواهند داشت. این قوانین پیش درآمدی برای سلسله اقدامات دیگری است که در نهایت تردد وسایل نقلیه آلاینده را به طور کلی ممنوع کند.

بر اساس طرح خودروهایی که جزء دو دسته ذکر شده نباشند ؛ در یک تست آلودگی سنجی مورد بررسی قرار می گیرند که نتیجه آزمایش امکان ورود این خودرو به منطقه حفاظت شده را مشخص خواهد کرد. محدوده این مناطق توسط دوربین های پیشرفته مورد بررسی و نظارت قرار خواهد گرفت. تنها استثنا برای ورود خودروهای دیزلی و بنزینی قدیمی به مناطق محافظت شده این است که صاحبان آنها می بایست اثبات کنند در این محدوده دارای پارکینگ اختصاصی هستند. این دسته از افراد باید خودرو خود را در این طرح ثبت نام کنند. انتظار این است که طرح 20 درصد خودروها را تحت تاثیر خود قرار دهد.

 

 

از دیگر اهداف دولت اسپانیا سوق دادن مردم به استفاده از دوچرخه و کاهش آلودگی های صوتی اعلام شده است. مرحله دوم طرح در سال 2020 اجرایی می شود و ممنوعیت شامل گروه های بیشتری از خودروها خواهد شد. در همین حال برای خودروهای هیبریدی که دارای سیستم «eco» هستند سختگیری کمتری صورت گرفته است. رانندگان متخلف به پرداخت 90 یورو جریمه محکوم خواهند شد.

 

ترجمه از سایت یوزکار

برچسب ها :
کاهش آلودگی؛