مکاجو

مطالب / اخبار توییت تازه ترامپ خبرساز شد

images

13 آذر 1397

توییت تازه ترامپ خبرساز شد

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در توییتی مدعی شد چین با حذف و یا کاهش تعرفه های گمرکی وضع شده بر خودروسازی آمریکا موافق کرده است. هنوز جزئیات این توافق مشخص نشده است. تعرفه‌ چین بر واردات خودروهای وارداتی از آمریکا در حال حاضر ۴۰ درصد است. این دو غول تجارت جهانی مدتی هاست درگیر جنگ تعرفه های گمرکی هستند. مشخص نیست که این کاهش چه زمانی اتفاقی خواهد افتاد، و همچنین مشخص نیست که چه میزان تعرفه ها کاهش خواهد یافت ولی این خبر می تواند حداقل به یکی از موضوعات مورد مناقشه پایان دهد.

به گفته مقامات تجاری آمریکا تعرفه های چین بر خودروهای آمریکایی بالاترین میزان تعرفه ای است که چین بر یکی از شرکای اقتصادی خود اعمال می کند. این درحالی است که پیشتر رابرت لایتزر از اعضای ارشد دولت آمریکا اعلام کرده بود ؛ آمریکا آمادگی دارد با افزایش 27.5 درصدی تعرفه بر خودروهای چینی به مقابله با سیاست های اقتصادی پکن رود. 

جنگ تعرفه ها تاثر قابل توجهی بر سود و زیان خودروسازان بزرگ دنیا داشت. به عنوان نمونه شرکت فورد ناگزیر شد فروش خودروهای ساخت چین در آمریکا را لغو کند که به ضرر یک میلیارد دلاری این شرکت آمریکایی منجر شد. در مورد مشابه دیگری فروش محصولات تسلا در چین کاهش 70 درصدی را تجربه کرد.

 

ترجمه از سایت یوزکار