مکاجو

مطالب / اخبار حضور مدیرعامل جنرال موتور در کنگره آمریکا

images

12 آذر 1397

حضور مدیرعامل جنرال موتور در کنگره آمریکا

مری بارا مدیرعامل جنرال موتور برای ادای توضیحات درباره سیاسیت های جدید این شرکت خودروسازی به کنگره خواهد رفت. در پی تصمیم مدیران جنرال موتور برای توقف تولید خودرو در 5 کارخانه این شرکت در آمریکای شمالی و از دست رفتن 15 هزار فرصت شغلی انتقاد مقامات آمریکایی از جمله دونالدترامپ را در پی داشت. ترامپ از خانم بارا خواسته بود بجای تعطیلی کارخانه ها در آمریکا به توقف تولید خودرو در چین فکر کند. ترامپ مدیران این شرکت را به حذف کمک های مالی برای توسعه خودروهای برقی تهدید کرده است.

 جنرال موتور پس از اعلام خبر بزرگترین تعدیل ساختاری این شرکت پس از ورشکستی آن در دهه قبل مورد انتقاد نمایندگان هر دو طیف سیاسی آمریکا قرار گرفته و به نظر می رسد حضور مدیرعامل جنرال موتور در کنگره نیز در راستای افزایش فشار بر این خودروساز آمریکایی باشد.

تصمیم جنرال موتور بر تعطیلی سه کارخانه در ایالت های میشیگان و اوهایو انتقاد نمایندگان این ایالت ها را پی داشت. یکی از نمایندگان میشیگان در مصاحبه با CNN ضمن نکوهش تصمیم جنرال موتور گفت : « جنرال موتور کاری را انجام داده که هیچ کس قادر به اجرای آن نبود ( متحد کردن نمایندگان دو طیف در مخالفت با جنرال موتور ) هم اکنون این شرکت منفور ترین کمپانی آمریکا است.»

 

ترجمه از سایت یوزکار

برچسب ها :
جنرال موتور؛ ترامپ؛