مکاجو

مطالب / اخبار دکتر علی لاریجانی در گفتگوی ویژه تلویزیونی به مناسبت روز مجلس اعلام کرد

images

11 آذر 1397

دکتر علی لاریجانی در گفتگوی ویژه تلویزیونی به مناسبت روز مجلس اعلام کرد

دکتر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی شنبه، ۱۰ آذر ماه ۱۳۹۷ در برنامه زنده گفتگوی ویژه شبکه یک صداوسیمای جمهوری اسلامی به مناسبت روز مجلس حضور یافت. رئیس مجلس با بیان اینکه مدت ها است پیگیر موضوع سوخت بنزین هستیم، عنوان کرد: در حال حاضر درگیری ذهنی ما حل مشکلات کشور برای رسیدگی به موضوعاتی همچون خودروسازی ها و قطعه سازی ها و همچنین مشکلات وزرا و بانک مرکزی است که حجم زیادی نیروی انسانی در این مراکز کار می کنند اما درباره برخی مسائل قانون وجود ندارد..

دکتر لاریجانی در ادامه درباره موضوع کارت سوخت و قیمت بنزین بیان داشت: درباره موضوع سوخت چند مسأله مطرح است نخست اینکه با قاچاق بنزین و گازوییل مواجه هستیم اما به خاطر طولانی بودن مرزهای کشور جلوگیری از آن ساده نیست از سوی دیگر باید درباره قیمت بنزین به گونه ای عمل شود که به مردم فشار زیادی نیاید لذا از آنجایی که شرایط کشور ما شرایط اقتصادی عادی نیست حتی دو نرخی شدن هم مفاسدی دارد پس در حال حاضر صرفا قرار است مردم با کارت سوخت بنزین تهیه کنند اما افزایش قیمت صورت نگیرد و اصلاحات در این حوزه زمانی انجام خواهد شد که مشکلات امروز تکرار نشود.

رئیس قوه مقننه در ادامه درباره مشکلات قطعه سازی و خودروسازی در کشور بیان داشت: نقدینگی در منازل به سمت خودرو می رود در حالی که نباید از خودرو به عنوان سرمایه استفاده کرد. زمانی مردم به صورت هجومی به سایت ها برای خرید خودرو می روند که این موضوع عادی نیست چرا که تا پیش از این نیز افراد خرید می کردند اما دلال بازی به این گونه شده که خودروساز ارزان بدهد و دلال حاشیه را بگیرد و با قیمت گران به متقاضیان داده شود لذا این موضوع نیازمند علاج است. این حجم افرادی که ماشین می خرند متقاضی نبودند امروز چرا متقاضی شدند به خاطر حضور دلال ها است که باید رفع شود.

وی افزود: قطعه سازان قطعه می سازند اما چون خودروساز پول را به موقع نمی دهد نمی توانند چیزی بسازند البته قطعه ای که در ایران ساخته می شود با مواد اولیه وارداتی بوده که گران شده و تغییراتی در قیمت خودرو می دهد که در این مورد نیز با وزیر صنعت و رئیس جمهور صحبت شد تا مشکل قطعه سازان حل شود که حجم افراد 400 هزار نفر که در این حوزه کار می کنند از این وضع درآیند و وضعیت خودروسازان ظرف چند روز آینده به نتیجه برسد.