مکاجو

مطالب / اخبار 9 نکته کاربردی برای خرید خودرو

images

1 آذر 1397

9 نکته کاربردی برای خرید خودرو

اگر قصد خرید خودرویی را دارید توصیه می کنیم 9 پیشنهاد ما را مطالعه کنید تا بتوانید بهترین قیمت را برای خودروی مورد نظر خود بیابید ! دلهره خریدار بدلیل مواجهه با پیچیدگی های کاری که قبلا تجربه آن را نداشته ؛ معمولا بیش از فروشنده خواهد بود. نکات زیر می تواند شما را از نظر ذهنی آماده شرایط پیش رو کند.

 

1 ـ آماده جستجو در هر نقطه باشید !

فروشندگان منطقه زندگی شما ممکن است دوست شما باشند ولی این نکته را درنظر بگیرد که فروشنده در نهایت به کسب بیشترین سود برای خود فکر می کند. بنابراین اگر فروشندگانی در نزدیکی محله شما هستند تنها به قیمت های آنان بسنده نکنید. در مغازه هایی که فروش بالاتری دارند امکان پیدا کردن قیمت های مناسب تر محتمل است. در محل هایی که تعداد بیشتری نمایندگی فروش وجود دارد ؛ «ترس از رقیب» فروشنده را منعطف تر می کند.

 

2 ـ تکلیف خودتان را با خودتان مشخص کنید !

قبل از خرید حتما می بایست ضمن تحقیق و قیمت گیری اولیه و برآورد بودجه یک چشم انداز کلی از خودرویی که می خواهید بخرید بدست آورده باشید. صنعت خودرو پر از اصطلاحات پر زرق و برق است که اگر اطلاع کافی از ماهیت آن نداشته باشید شاید فریب بخورید. پس لازم است اطلاعات خودرویی خود را نیز بروز کنید. به عنوان نمونه درباره مصرف بنزین ، گرانتی ، قیمت لوازم یدکی و ... آگاهی لازم را داشته باشید.

 

3 ـ خود را آگاه به مسائل معرفی کنید

دلال ها آرزو دارند خریداری پیدا کنند که اطلاعاتی از موضوع خرید نداشته باشد. اگر فروشنده مطمئن شود خریدار از اطلاعات کافی برخوردار است احتمالا کمتر وقت خریدار را با ارائه اطلاعات جعلی و غیرمفید هدر می دهد.

 

4 ـ زمانبندی مناسب برای خرید داشته باشید

زمان هایی از سال برای نمایشگاه داران شرایط دشوارتری به وجود می آید که ناگزیر از ارائه تخفیف و کاهش قیمت محصولات خود هستند.

 

5 ـ چانه زدن فقط منحصر به قیمت نهایی نیست

خریداران عادت کرده اند انرژی خود برای چانه زدن را فقط برای پایان معامله و کاستن از قیمت خودرو صرف کنند. درحالی که گاهی اوقات تخفیف های اصلی حین خرید باید گرفته شود. ممکن است فروشنده آپشن هایی را به ماشین اضافه کرده باشد که باعث افزایش قیمت آن می شود. حذف یا کاستن از قیمت هرکدام از این موارد خود یک تخفیف جذاب است.

 

 

 

6 ـ آنچه شنیده اید باور نکنید !

بارها اتفاق افتاده فروشنده کاستن از قیمت و تخفیف را غیرممکن بیان کرده ولی پس از 3 بار اصرار غیرممکن به ممکن تبدیل شده است. پس اگر فروشنده می گوید « نمی شود » شما دوباره و دوباره اصرار کنید. گاهی اوقات فروشنده برای فریب شما از تکنیک مشورت از نمایندگی یا کسب آخرین قیمت از سایر فروشندگان استفاده می کند. توصیه ما این است که برای بی اثر کردن این تکنیک شما بر روی یک عدد مشخص مانور دهید و روی همان قیمت و حتی کمتر از آن پافشاری کنید.

 

7 ـ خود را مشتاق خرید معرفی نکنید

اشتباه بزرگ این است که بخواهید خود را دوست فروشنده و مشتری همیشگی او معرفی کنید. اگر فروشنده بداند شما مشتاق خرید هستند انگیزه کمتری برای اصرار و جوش دادن معامله از سمت خود خواهد داشت.این اصل ساده عرضه و تقاضا است. سختگیر بودن هنگام خرید شما را از دردسر اصرارهای زیاد فروشنده هم خلاص می کند.

 

8 ـ تظاهر به خروج از مغازه کنید !

توصیه می کنیم از این مورد به عنوان آخرین کارت بازی استفاده کنید. زیرا فقط یکبار می توانید از آن استفاده کنید. گاهی اوقات فروشنده با ملاحظه ای آغاز حرکت مشتری برای خروج از مغازه تغییر می کنند و پیشنهادهای بهتری را ارائه می دهند. برای این ترفند می توانید به نشانه آمادگی برای خروج از مغازه کت خود را که قبل از ورود به مغازه در دست داشتید بپوشید و یا گوشی خود را چک کنید !

 

9 ـ ماشین را با ذره بین بررسی کنید

گاهی اوقات یک خراش کوچک روی کاپوت برگ برنده ای برای چانه زنی روی قیمت خواهد بود.

 

ترجمه از سایت یوزکار

برچسب ها :
خرید خودرو؛