مکاجو

مطالب / اخبار اپلیکیشن ها ، تاکسی های قرن بیست و یکم بخش اول

images

20 آبان 1397

اپلیکیشن ها ، تاکسی های قرن بیست و یکم بخش اول

نیاز به تاکسی گرفتن در سریع ترین زمان همراه با ارائه خدمات مناسب ابتدایی ترین انتظار هر مسافری است. امروزه اپلیکیشن های متنوعی چنین خدماتی را ارائه می دهند. طبیعی است که رانندگان سنتی از چنین تکنولوژی های استقبال نمیکنند ؛ ولی در نهایت همه می بایست سوار بر قطارسریع السیر فناوری شوند.  

روش کار بسیار ساده است. اپ را باز کنید و یک راننده را که شما را انتخاب می کنید  شما را به مقصد هدایت می کند. این نرم افزارها می توانند در آینده نقش مهمی در جابجایی کالا و خدمات ایفا کنند. البته کارایی آنها محدود به این موارد نخواهد شد. برخی از نمونه ها امکان اجاره خودرو برای یک مدت مشخص را به مشتری های خود می دهند.  در ادامه قصد داریم برخی از موفق ترین نمونه ها را به شما معرفی کنیم.

 

1 ـ Uber

بدون شک شناخته شدن ترین نمونه است و البته به دلیل مشکلات و رسوایی اخیر بدنام ترین هم هست. اوبر فعالیت خود را در سال 2010 آغاز کرد. در ماه نوامبر سال 2018، این شرکت اعلام کرده 4 میلیارد سفر در سراسر جهان انجام داده است. تصور می شود اوبر با داشتن بیش از 600 شعبه فعال در شهرها و 65 کشور جهان هر روز 15 میلیون سفر را انجام دهد.اوبر به کاربران اجازه می دهد مقصد خود را در برنامه گوشی های هوشمند انتخاب کنند و درخواست یک سفر کند. سپس رانندگان اطراف می توانند انتخاب کنند و کاربر را سوار کنند. اوبر همچنین این امکان را فراهم می کند تا کاربر یک سفر را برای آینده برنامه ریزی کند. یکی از بخش های جالب اوبر امکان سفر مشترک به همراه سایر کاربران اوبر است تا بدین وسیله هزینه کاهش پیدا کند. اوبر در ساعات ازدحام و شلوغی خیابان ، کم بودن تعداد رانندگان و یا شرایط نامساعد آب و هوایی قیمت ها را افزایش خواهد داد.

 

2 ـLyft

لیفت شاید دومین اپ شناخته شده بعد از اوبر است.  لیفت در سال 2012 آغاز بکارکرد و در سپتامبر 2018 اعلام کرد کاربران یک میلیارد سوار انجام داده اند. لیفت در همه 50 ایالت ایالات متحده و همچنین انتاریوی کانادا در دسترس است. کاربران این اپ نیز همانند اوبر عمل می کنند و می توانند پس از گزینه سفر مشترک با دیگران نیز استفاده کنند.  لیفت به تازگی استراتژی قیمت گذاری متفاوتی را آزمایش کرده که طی آن یک اشتراک 30 روزه را ارائه می دهد که هزینه آن 299 دلار در ماه است. این شرکت تبلیغاتی وسیعی برای کاهش استفاده مردم از خودروهای شخصی و بکارگیری اپلیکیشن را دنبال می کند. این شرکت همچنین قراردادی با یک شرکت خودرویی آمریکایی به نام AAA امضا کرده تا به کاربران خود خدماتی را ارئه دهد. لیفت در حال بررسی روش های نوین تری برای جابجایی مثل اسکوتر الکتریکی، اشتراک دوچرخه و حتی وسایل نقلیه خودمختار است.

 

3 ـ  Waze  

ویز به عنوان یک برنامه مبتنی بر مسیریابی آغاز شد اما در حال حاضر امکان به اشتراک گذاری سفر را با نام Waze CarPool ارائه می دهد. رانندگان می توانند از طریق نرم افزار افرادی را که ممکن است هم مسیر آنها باشند را انتخاب کنند. رانندگان می توانند قیمت را برای مسافر تنظیم کنند در حالی که مسافران نیز می توانند رانندگانی با قیمت های مناسب تر را انتخاب کنند. به نظر می رسد در حال حاضر ویز قصد تبدیل شدن به یک اپلیکیشن تمام اقتصادی را ندارد زیرا رانندگان نتها در روز دوبار می توانند از نرم افزار استفاده کنند. در عوض، به نظر می رسد هدف کمک به کاهش ترافیک در ساعات  شلوغ و پرازدحام است. این سرویس در حال حاضر در سراسر کشور در ایالات متحده ارائه می شود

 

ترجمه از سایت یوزکار

برچسب ها :
اوبر؛ لیفت؛ ویز؛ ـLyft؛ Uber؛ Waze؛