مکاجو

مطالب / اخبار اتوبوس های بدون راننده ، واقعیتی در آینده نزدیک

images

1 شهريور 1397

اتوبوس های بدون راننده ، واقعیتی در آینده نزدیک

نتایج یک پژوهش در دانشگاه لاتروب استرالیا که طی آن اتوبوسی بدون راننده به مدت یکسال در محوطه و کمپ تفریحی دانشگاه به جابجایی دانشجویان و کارکنان مشغول بود به طور موفقیت آمیز به پایان رسید. بازخورد بیش از 500 استفاده کننده از در نظرسنجی پیرامون " اتوبوس مستقل " مثبت ارزیابی شده است.

پروفسور آنی دسای رییس دانشگاه می گوید : « از نتایج این آزمایش روشن است که عملکرد اتوبوس های مستقل در حال حاضر به تصورات ذهنی کاربران آن نزدیک است. پیش از شروع عملکرد آزمایشی اتوبوس مستقل 20 درصد از مسافران آینده روشنی برای اتوبوس های بدون راننده متصور نبودند اما پس از این تجربه منحصربه فرد تنها 10 درصد همچنان بر نظر قبلی خود پافشاری کرده اند. مطالعات ما نشان می دهند مشتریان بالقوه حاضر به پرداخت هزینه ای مناسب برای چنین خدماتی خواهند بود. »

 

 

 مدیرعامل شرکت تولید اتوبوس Keolis Downer که از سرمایه گذاران این پروژه بود ضمن ابراز رضایت از نتایج این آزمایش می گوید : « آزمایش اتوبوس مستقل نشان داد این محصول می تواند  نقش مهمی در حمل و نقل عمومی به عنوان سرویس مکمل حمل و نقل عمومی موجود ایفا کند. "اکنون ما داده هایی داریم تا نشان می دهد اتوبوس مستقل می توانند به طور ایمن در محیط های پیچیده کار کند و هم زمان حمایت عمومی مردم برای آنها وجود داشته باشد.

 

ترجمه توسط سایت yoozcar.ir