مکاجو

مطالب / اخبار راز تاریکی فورد

images

2 آبان 1397

راز تاریکی فورد

فورد در حال توسعه نسل بعدی سیستم های دید در شب است که می تواند در تاریکی بدون هیچ نوری به خوبی کار کند. شرکت فورد این دوربین ها را در جاده های آریزونا آزمایش کرده است. این دوربین نیازمند نور طبیعی نیست تا بتواند موانع پیش رو را مشخص کند. چرا فورد در حال توسعه دوربین های دید در شب است ؟ پاسخ ساده است. شرکت های خودروسازی سال هاست از مرحله ایجاد رضایت در مشتری عبور کرده اند و اکنون در تلاش هستند تا به لطف ابداعات و امکانات منحصر به فرد توجهات را به سوی خود جلب کنند. اگرچه در ورای این تلاش می توان نگاه فورد به تکمیل پروژه های مرتبط با خودروهای خودران را نیز درنظر گرفت. این دوربین از سیستمی به نام Lidar بهره میگیرد. Lidar یک هدف را با لیزر روشن می کند و از سنسورها برای ساخت تصویر دقیق از محیط خودرو استفاده می کند.

 

 

فورد از سیستمی استفاده می کند که 2.8 میلیون پالس بر ثانیه را برای اسکن مسیر پیشرو می فرستد. ایده این است که سیستم قادر خواهد بود یک تصویر سه بعدی از موانع ایجاد کند حتی اگر سنسورهای دیگر قادر به دیدن آن نباشند. برای این آزمایش های شبانه و مهم تر از آن برای تأیید اطلاعات از اسکنر لیادار رانندگان آزمون دارای عینک دید در شب نظامی هستند.
اگرچه چالش هایی شبیه مه غلیظ نیز پیش روی این فناوری قرار دارد. برنامه ریزی فورد بر این اساس بوده که ناوگان خودروي خودران را  تا سال 2016 به 30 اتومبیل  افزایش دهد.

 

ترجمه از سایت یوزکار