مکاجو

مطالب / اخبار پیشبینی وضع هوا در خودرو امکان پذیر شد !

images

15 مهر 1397

پیشبینی وضع هوا در خودرو امکان پذیر شد !

احتمالا تجربه هایی مثل یک شب زمستانی تاریک، دما در حدود صفر، برف ناگهانی و رانندگی در یک مسیر  ناآشنا و تایر هایی که اصطکاک خود را از دست می دهند برای بسیاری آشنا باشد. گاهی اوقات خطرات مرتبط با وضعیت آب و هوا می تواند یک قاتل واقعی باشد. اما اگر ماشین شما می دانست احتمال دارد یخ و برف در آن جاده وجود داشته باشد به شما هشدار می داد آنگاه شرایط متفاوت می شد.

مهندسان اقلیم شناس درحال توسعه نرم افزار وضعیت جاده هستند. این پروژه با افزایش توانایی سنسورها و دوربین ها و انتقال داده ها به ماشین در حال حرکت به کمک الگوریتم های پیچیده امکان پذیر شده است. عکس های دوربین از جلو ماشین  با استفاده از حرکات تایر تحلیل می شود. بعلاوه اطلاعات دینامیک خودرو از سیستم کنترل پایداری (ESC) و همچنین داده های آب و هوایی محلی و منطقه ای، به این ترتیب امکان محاسبه ضریب کارآمدی سطح جاده را فراهم می کند. ورودی اولیه نرم افزار از یک نقشه هواشناسی دیجیتالی است که از نزدیک ترین ایستگاه هواشناسی دریافت شده توسط GPS مشخص شده است. سپس با ترکیب دما، رطوبت و فشار هوا، سیستم نقطه شبنم و چقدر هوا نیاز دارد را محاسبه می کند تا قبل از اینکه باران یا برف شروع شود  اقدام به پیشبینی و هشدار به راننده کند.

 

 

 

نرم افزار با استفاده از تصویر از دوربین تعیین می کند که جاده در حال حاضر خشک یا مرطوب است. همزمان، ترمز ABS  خودرو به کمک یک لیزر مادون قرمز که در سپر جلو نصب می شود تفاوت بین سطوح صاف و خشن را تعیین می کند و در صورت لزوم امکان ترمزهای اضطراری اتوماتیک را به نسبت سایر وضعیت ها فراهم می کند. در نهایت، اگر زمانی امکان ارسال داده ها از یک خودرو به خودرو دوم میسر شود ؛ سیستم قادر به هشدار به سایر وسایل نقلیه دیگر خواهد بود.

 

ترجمه از سایت یوزکار

 

 

برچسب ها :
پیشبینی وضع هوا؛