مکاجو

مطالب / اخبار خودرویی که اجازه اشتباه کردن را به شما نمی دهد

images

11 مهر 1397

خودرویی که اجازه اشتباه کردن را به شما نمی دهد

در نگاه اول همه رانندگان خود را جزء آن دسته ای می دانند که هرگز اشتباه رانندگی  احمقانه ای را مثل ورود به یک خیابان یکطرفه با ترافیک سنگین یا ورود به یک بزرگراه از طریق خروجی آن را مرتکب نشده اند. با این حال، طبق یک مطالعه ایالات متحده که در سالهای 2004 تا 2009 انجام شده نشان می دهد به طور متوسط 360 نفر در سال قربانی رانندگی اشتباه در بزرگراه های ایالات متحده شده اند. یک شرکت مهندسی آلمانی از تکنولوژی با نام Vision Zero  رونمایی کرده که  مجهز به مجموعه ای از سنسورها مجهز گردیده و برای جاده ها ، رانندگان و همچنین عابران پیاده طراحی شده است. دکتر هارالد نونیمر، سرپرست تحقیق و توسعه می گوید: "با مهار اشتباهات ، ما می خواهیم به حوادث غم انگیز ناشی از اشتباه رانندگی کمک کنیم."

 

 

نرم افزارVision Zero از روش های متعدد برای تشخیص تصمیمات خطرناک استفاده می کند: نقشه های بسیار دقیق که به طور مداوم به روز می شوند ، علامت ترافیک و یک سیستم سه بعدی دوربین جلو به همرا یک رادار کوتاه برد. دقت نقشه برداری و سیستم مکان یابی جغرافیایی به حدی است که نرم افزار تشخیص می دهد  ماشین جلوتر در فاصله نیم اینچ قرار دارد و همچنین داده های دقیق وضعیت ترافیک و آب و هوا را در اختیار راننده قرار می دهد.

در صورتی که راننده در حال وارد شدن به یک جاده در جهت اشتباه باشد نرم افزار با واکنش هایی این موضوع را به راننده اخطار می دهد مثلا اگر راننده در ورودی و خروجی بزرگراه اشتباه کند سیستم ابتدا با یک سیگنال صوتی، ارتعاش کمربند ایمنی و سیگنال نوری در داشبورد هشدار می دهد مقاومت قابل توجهی نیز در فرمان خودرو نیز دیگر پیامی است که به راننده هشدار می دهد در حال چرخش اشتباه است. اگر راننده توجه نداشته باشد، سیستم می تواند ماشین را به لبه جاده هدایت کند، ترمز در ابتدا به طور اتوماتیک عمل می کند و به سرعت خودرو سپس متوقف می شود. این فناوری همجینین دارای یک دوربین در موقعیت سه بعدی است  با فناوری ضد حواس پرتی و لنز داخلی شامل دوربین داخلی با قابلیت یادگیری است که حتی در نور کم  عملکرد مناسبی دارد.

 

ترجمه از سایت یوزکار

برچسب ها :
Vision Zero؛