مکاجو

مطالب / اخبار رویاهای مدیرعامل فورد برای تغییر بنادی در حمل و نقل

images

13 شهريور 1397

رویاهای مدیرعامل فورد برای تغییر بنادی در حمل و نقل

شرکت فورد در نمایشگاهی طرح های شگفت انگیزی از خودروهای مستقل و خودمختار برای استفاده در شهرها را به نمایش گذاشته است.  جیم هکت، مدیر عامل شرکت فورد، معتقد است شهرهای اصلی دنیا در سراسر جهان باید به روز و اصلاح شوند تا بتوانند از وسایل نقلیه مستقل از انسان استفاده کنند. ساختار بیشتر شهرهای جهان به اندازه کافی مدرن نیست و به حداکثر ظرفیت خود رسیده است.

جیم هکت با بیان اینکه شرکت فورد می خواهد شهرهای بزرگ جهان را با تجهیز به زیرساخت های شرکت فورد به استفاده از ماشین های متصل به سیستم هدایت خودمختار ترغیب کند. شرکت فورد در طرح خود زیرساخت های حمل و نقل عمومی، عابرین پیاده و حتی خیابان های مورد استفاده را به طور کامل تجزیه و تحلیل کرده است. به همین دلیل، فورد برای توسعه فن آوری مورد نیاز  با شرکت های فن آوری Autonomic و Qualcomm همکاری می کند.

 

 

مدیرعامل فورد اصرار دارد اگرچه این پروژه چالش های بسیاری دارد اما درباره ابعاد این پروژه دچار اشتباه نشده و این کار انجام پذیر است. او می گوید : « با قدرت هوش مصنوعی و افزایش وسایل نقلیه مستقل ما قادر به طراحی مجدد سیستم حمل و نقل سطح برای اولین بار در قرن اخیر هستیم. همه چیز از پارک خودروها ، جریان ترافیک و تحویل کالا می تواند به طور اساسی بهبود یابد و با کاهش تراکم امکان تبدیل جاده ها به فضاهای عمومی امکان پذیر می شود.»

طی این پروژه شرکت Autonomic باساخت ابر رایانه هایی که به خودروهای مستقل متصل هستند سیسیتم حمل و نقل را مدیریت خواهد کرد. این ابررایانه ها به چراغ های راهنمایی، دستگاه های هوشمند در پیاده روها و زیرساخت های شهری متصل هستند و می توانند اطلاعات ارسالی از خودروهای مستقل و هوشمند را نیز در فضای ابری خود ذخیره و پردازش کنند.فرضا اگر یک منطقه شلوغ ومتراکم شود ، نرم افزار مسیر حرکت وسایل نقلیه را تغییر می دهد و با دریافت فیدبک ها تصمیم می گیرد که تا چه زمان ورود وسایل نقلیه به آن محدوده را ممنوع کند.

شرکت Qualcomm  نیز به سنسور های برای خودروها ارائه می دهد که می توانند با سایر وسایل نقلیه خودشان و دستگاه های هوشمند ارتباط برقرار کنند تا ایمنی را برای رانندگان و عابران تامین کنند.

 

ترجمه از سایت یوزکار