مکاجو

مطالب / اخبار دستیار سخنگوی خودرو

images

12 شهريور 1397

دستیار سخنگوی خودرو

شرکت الکسا یک نرم افزارسخنگو هوشمند با نام تجاری « Seat»  به بازار عرضه کرده که اکنون در بسیاری از خانه ها مورد استفاده قرار می گیرد و بزودی نسخه خودرو آن نیز در سفرها جای خود را در خودرو شما پیدا خواهد کرد.الکسا این نرم افزار را برای افزایش ایمنی با انجام دستورات طراحی کرده است به طوری که  راننده چشم هایش را به دور از جاده ها نگه دارد و دستان خود را بر روی فرمان قرار دهد و سفر لذت بخشی را تجربه کند.

 

 

امروزه کنترل اتومبیل با صدا به امری عادی تبدیل شده است، اما بیشتر سیستم های از قابلیت های محدود رنج می برند و اغلب شما را مجبور به استفاده از دستورات تایپی می کنند. اما نرم افزار « Seat» با یک کلیک ساده هدایت فرمان خودرو به دست می گیرد و با پخش یک صدا آمادگی خود برای شنیدن دستورات راننده را اعلام می کند. پس از آن شما می توانید درخواست خود را به نرم افزار اعلام کنید. در ادامه یک نمونه واقعی از این مکالمات را مشاهده خواهید کرد.

راننده : از نرم افزار می خواهم یک رستوران برای من پیدا کند

نرم افزار : آیا می خواهید یک رستوران را در محل فعلی یا در یک شهر خاص جستجو کنید؟

راننده : موقعیت فعلی

نرم افزار : من یک رستوران پیدا کردم ( نام و آدرس رستوران را می گوید ) آیا می خواهید مسیر حرکت خودرو را به آن مکان تنظیم کنید، می خواهید با رستوران تماس بگیرد ، و یا جستجوی بیشتری انجام دهم؟

 راننده : مسیر حرکت را تنظیم کن

نرم افزار : لطفا تأیید کنید که می خواهید در این سیستم حرکت به این مکان بروید

 

نرم افزار « Seat» به طرز شگفت آوری قادر است درخواست بررسی آب و هوا در لندن، بررسی رویدادها در تقویم گوگل، سوال درباره باراک اوباما و پخش موسیقی را به درستی درک کند و به طور صحیح به آن ها پاسخ دهد. الکسا قصد دارد زبان اسپانیولی را نیز به نرم افزار اضافه کند. به سادگی می توان نرم افزار را بر روی دستگاه تلفن همراه نصب کرد و آن را از طریق بلوتوث به نرم افزار خودرو وصل کرد، همچنین می توان از طریق میکروفون و بلندگوهای ماشین در داخل گوشی با نرم افزار صحبت کرد.هزینه این نرم افزار 935 دلار است.

 

ترجمه از سایت یوزکار