مکاجو

مطالب / اخبار رونمایی از بوگاتی دیوو نگاهی به مشخصات و ویژگی های جالب آن

images

8 شهريور 1397

رونمایی از بوگاتی دیوو نگاهی به مشخصات و ویژگی های جالب آن

مدت زمان کوتاهی پس از آن که بوگاتی خبر از عرضه ابرخودروی جدید دیوو داد و اطلاعات اندکی از آن منتشر شد، شاهد بودیم که این خودرو به طور رسمی از سوی این کمپانی با سابقه معرفی شد. در مورد قوای فنی، بوگاتی دیوو اختلافی با مدل قبلی یعنی شیرون ندارد، اما در طراحی ظاهری این خودرو کاملا متفاوت جلوه می کند و تقریبا می توان گفت دیوو برای هر سلیقه ای، دیدنی و جذاب است. همانطور که قبلا گفته شده، نام این خودرو از راننده سالهای دور بوگاتی گرفته شده است.

بر خلاف شیرون که در آن سعی شده بود تا یک ابرخودروی لوکس ساخته شود، در بوگاتی دیوو تمرکز بر ساخت یک خودروی مافوق سریع و فوق العاده کارآمد برای پیست بوده است. هدف اصلی مهندسان بوگاتی در ساخت دیوو، بهبود هندلینگ و کاهش مقاومت هوا در سطح بدنه خودرو بوده و تمام قطعات خودرو مورد بازبینی قرار گرفته تا دیوو بتواند در تمامی نقاط پیست، همواره با حداکثر سرعتش حرکت کند. بازبینی سختگیرانه در طراحی قطعات ظاهری، موجب شده که بوگاتی دیوو نسبت به بوگاتی شیرون، 35 کیلوگرم سبک تر باشد. همچنین تغییر در طراحی بدنه و به خصوص مجراهای ورود هوا به محفظه موتور، باعث افزایش راندمان این پیشرانه حجیم و قدرتمند می شود.

 

 

 

کاهش وزن و افزایش آیرودینامیک دیوو، به این خودرو کمک می کند تا طول پیست ناردو را در مدت زمانی حدود هشت ثانیه کوتاه تر از بوگاتی شیرون طی کند. این مورد به خوبی اثر بهبود آیرودینامیک در بدنه خودرو را نشان می دهد، چرا که موتور هیچ گونه تغییری نداشته و همان W16 شیرون است. بخش دیگری از این بهبود آیرودینامیکی، مربوط به اسپویلر جدید و دیفیوزر بهینه شده در عقب خودروست که به راننده کمک می کند تا تسلط بیشتری بر دیوو داشته باشد. در کابین خودرو، تم طراحی بوگاتی شیرون حفظ شده، اما استفاده گسترده از چرم آلکانتارا، کمک شایانی به کاهش وزن دیوو کرده است.

 

 

برچسب ها :
بوگاتی دیوو؛