مکاجو

مطالب / اخبار ورود ممنوع شهر لندن ، به خودروهای آلاینده

images

7 شهريور 1397

ورود ممنوع شهر لندن ، به خودروهای آلاینده

مسئولین شهر لندن در حال ارزیابی طرحی هستند که به طور آزمایشی تنها ماشین های الکتریکی و هیبریدی امکان عبور از برخی خیابان های کم تردد شهر را داشته باشند.این طرح که با هدف کاهش آلودگی هوا ارائه شده ، وسایل نقلیه غیر الکتریکی را از ورود به خیابان کم تردد در شهر لندن در ممنوع کرده است.


مدیر کیفیت هوا در شهر لندن گفته است که شورا برای کاهش آلودگی هوا که توسط ساختمان های بلند و خیابان ها باریک تشدید شده است ؛ بزودی محدوده اجرای این طرح را مشخص خواهد کرد.
اجرای کامل این طرح که «لندن خلوت» نامگذاری شده به خودروهای بنزینی با استانداردهای احتراق یورو 4 و موتورهای دیزلی با احتراق یورو 6 وابسته است. صاحبان خودروهای سنگینی که استانداردها را رعایت نمی کنند، علاوه بر هزینه حمل بار استاندارد، باید هزینه اضافی را برای ورود به طرح نیز پرداخت کنند.

برخی از مناطق شهر لندن دارای آلودگی بیش از حدمجاز هستند بطوری که مثلا لنگرگاه این شهر به طور متوسط 92 میکروگرم در هر متر مکعب اکسید نیتروژن در سال 2016 اندازه گیری شده  درحالی که مقدار مجاز آن 40 میکروگرم به ازای هر متر مکعب است.

دیگر عضو شورای شهر لندن می گوید : « از آنجا که ما قبلا این کار را انجام نداده ایم، این یک طرح آزمایشی در محدوده کوچک خواهد بود تا ببیند که چه تعداد وسیله نقلیه می توانند با آن همراهی کنند. ما نمی خواهیم طرحی را اجرا کنیم که خود مشکل آفرین شود.»

 

ترجمه از سایت یوزکار

برچسب ها :
خودروهای برقی؛