مکاجو

مطالب / اخبار اخبار حوزه خودرو در روزنامه ها مورخه 4 / 6 / 97

images

4 شهريور 1397

اخبار حوزه خودرو در روزنامه ها مورخه 4 / 6 / 97

 

& قائم مقام اجرایی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اعلام این خبر گفت: تولید رانای فعلی نیز ادامه خواهد داشت و مدل جدید با افزودن آپشن هایی به خواست مشتری تولید خواهد شد. درحال حاضر مراحل صحه گذاری این محصول در حال انجام است و ظرف یک سال آینده به تولید تجاری خواهد رسید. مرادی ظرفیت تولید سالانه دنا با گیربکس اتوماتیک را بیش از 10 هزار دستگاه اعلام کرد.

 & رئیس اداره بازاریابی آرین موتور گفت: مشخص نیست سرنوشت خودروهای باقی مانده در گمرکات چیست و از سوی دیگر با قوانین جدید، واردکننده ناگزیر به پرداخت این تعرفه با دلار بازار ثانویه است یا خیر. این شرایط در حالیست که شرکت های واردکننده مشمول دریافت ارز بر اساس قانون سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان قادر به فروش قطعی با تحویل 30 روزه بودند

 

 

 

& این روزنامه در گزارشی به بررسی وضیعت قرمز بازار خودرو اشاره می کند و می نویسد : « با ورود پراید به کانال قیمتی35 میلیون دیگر می توان وضعیت قرمز را خیلی خوب و کامل احساس کرد. مردم از خود می پرسند در بازار خودرو واقعا چه خبر است ؟ دنا پلاس 100 میلیون تومان ، هیوندای سانتافه 550 میلیون تومان! اشتباه نکنید! از قیمت خودرو در 50 سال دیگر صحبت نمی کنیم بلکه قیمت های همین چندساعت پیش را خدمت شما عرض کرده ایم ! مشخص نیست اخباری که قبلا درباره کشف انبار خودروهای احتکار شده به گوش می رسید چه سرانجامی پیدا کرد؟ با نگاهی به قیمت های کنونی خرید یک پراید دسته دوم نیز به آرزوها پیوسته است و شاید حتی نتوان دیگر یک دوچرخه هم خرید!»

 

 

 

 

& امیر حسین قناتی ، مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: براساس سیاست حمایت از خودروسازی و قطعه‌سازی بسته جدید دولت در این ارتباط تدوین و جزئیات آن در آینده منتشر خواهد شد. چنانچه سطح عمومی قیمت‌ها افزایش پیدا کند، منطقی است که به سقف تسهیلات خودروسازان نیز افزوده شود؛ در این زمینه، به شورای پول و اعتبار  پیشنهادهایی ارائه و برای کل خودروسازان کشور حدود 100 هزار میلیارد ریال افزایش سقف تسهیلات درخواست شده است. تامین مواد اولیه و ارز موردنیاز از جمله موارد پیش‌بینی‌شده در این بسته حمایتی است.