مکاجو

مطالب / اخبار اخبار حوزه خودرو در روزنامه ها مورخه 3 / 6 / 97

images

3 شهريور 1397

اخبار حوزه خودرو در روزنامه ها مورخه 3 / 6 / 97


& نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: بحث آزادسازی قیمت ها هیچگاه مطرح نبوده، بلکه «منطقی سازی» قیمت ها مورد نظر است.معتقدیم قیمت ها باید منطقی و متناسب با رشد قیمت مواد اولیه، بهبود بهره وری و غیره باشد اما میزان تعدیل قیمت به سیاست ارزی دولت بستگی دارد. کار شورای رقابت قیمتگذاری نیست، بلکه وظیفه اصلی آن شناسایی انحصار و مقابله با آن است.

 

& خودروسازان و قطعه‌سازان از شنبه سوم شهریور به مدت یک هفته به تعطیلات می‌روند. طبق رسمی نانوشته در صنعت خودرو و قطعه‌سازی، این صنایع در تابستان هر سال به مدت یک هفته خطوط تولید را متوقف کرده و به تعطیلات تابستانی می‌روند. در این میان از فرصت توقف خطوط تولید برای انجام عملیات اورهال و بازسازی خطوط تولید استفاده می‌شود.

 

 

 

& عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: در نظر گرفتن حوزه استاندارد برای مواردی که عنوان شده قطعا لازم است اما با توجه به زمان در نظر گرفته شده بسیار سخت است که خودروسازان بتوانند تمام استاردهای لازم را اعمال کنند. باید بر روی پروسه‌ها و خطوط تولید استانداردها را اعمال کنیم، محدودها و شرایطی که برای خودرسازان به وجود آمده می‌تواند مانع از اعمال استانداردها شود.درصورتی که اعمال استانداردها باعث کاهش تیراژ تولید کنونی شود شوکی جدید بر بدنه اقتصاد وارد و ایجاد نوسان می‌کند.

 

 

 

& یک کارشناس بازار خودرو، در خصوص ناموفق بودن حضور صنعت خودرو ایران در بازارهای جهانی و دلایل آن گفت: وی ادامه داد: فروش، پله اول قراردادهایی است که با مشتریان خودرویی بسته می شود اما خدمات پس از فروش پله های بعدی را ایجاد کرده و اساسا در کنار تبلیغات گسترده ای که یک برند انجام می دهد، این خدمات و پشتیبانی از محصول است که می تواند درصد فروش را افزایش دهد.این کارشناس بازار خودرو تاکید کرد: خودروسازان ما اگر به دنبال موج های دوم و سوم فروش یک خودرو هستند باید در کنار تمام کمپین های تبلیغاتی و فعالیت های بازاریابی خود بخش خدمات را نیز توسعه دهند.

 

 

& این روزنامه در گزارشی با عنوان «سرنوشت خودروهای پیش فروش شده چه می شود» ضمن اشاره به بسته شدن سایت ثبت سفارش از 2 مرداد امسال و مشکلات به وجود آمده برای وارد کنندگان رسمی می نویسد : گرچه اکنون اعمال تحریم های آمریکا علیه ایران مزید بر علت شده و دست واردکنندگان را تنگ کرده اما نکته قابل توجه این است که چرا هنگامی که حدود 45 روزفرصت بود تا تعداد زیادی از خودروهای پیش فروش شده وارد کشور شوند ناگهان ، واردات خودرو به کشور ممنوع شد و حتی در ورود خودروهای از پیش خریداری شده آن هم با ارز 4200 تومانی تعلل شد تا در نهایت تحریم آغاز شود ؟ حالا تکلیف خریداران خودروهای وارداتی و مبلغی که به عنوان پیش پرداخت به حساب شرکت های واردکننده واریز کرده اند چه می شود و در مقابل نیز واردکنندگان خودرو چگونه باید هم هزینه پرداخت شده از سوی خریدار را باز گردانند و هم غرامت و ضرر طرف خارجی را پرداخت کنند؟