مکاجو

مطالب / اخبار اخبار خودرو در روزنامه ها پنجشنبه مورخه 1 / 6 / 97

images

2 شهريور 1397

اخبار خودرو در روزنامه ها پنجشنبه مورخه 1 / 6 / 97


& تولیدکنندگان خودرو با هدف افزایش قیمت و ایجاد حاشیه بازار عرضه را بسیار محدود کرده‌اند. به طوری که بیش از ۹۰ هزار خودرو در پارکینگ خودروسازان در حال خاک خوردن است و آنها برای آنکه به سود بیشتری برسند سراغ احتکار رفتند. با توجه به شرایط کنونی به‌نظر می‌رسد که اگر چه هنوز آزادسازی قیمت خودرو ازسوی مراجع دخیل در این امر به‌طور قانونی اعلام نشده، اما خودروسازان با عملکرد فعلی خود نشان دادند که قادرند بازار تقاضا را به نفع خود به هر مسیری که بخواهند هدایت کنند

 

& رییس انجمن واردکنندگان خودرو معتقد است قیمت خودروهای وارداتی واقعی نیست و حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد حباب دارد که باید کاهش یابد.

 

 

& معاون تدوین و ترویج سازمان استاندارد گفت که خودروسازان تا آخر دی ماه فرصت دارند تا استانداردهای هشتاد و پنجگانه اعلام شده را رعایت و تولیدات خود را براساس این استانداردها انجام دهند.

 

 

 

 

& خبرها از بدنه وزارت صنعت حاکی از آن است که مسئولان این وزارتخانه در حال تصویب طرحی مبنی بر اجازه واردات خودرو به شرکت هایی هستند که به طور قانونی پیش از ممنوعیت واردات خودرو، اقدام به ثبت سفارش نمودند.

& سعید موتمنی رییس اتحادیه فروشندگان اتومبیل و نمایشگاه‌داران گفت: سانتافه‌ای که 230 میلیون بود امروز 480 میلیون تومان شده است در حالی که کمتر قشری از مردم این مقدار افزایش درآمد داشته است. بدیهی است که خرید و فروشی در این حوزه انجام نشود. به طور کلی خودروهای ارزان خارجی در رنج قیمت‌های جهانی در این چهار ماه بیش از 150 درصد افزایش قیمت داشته‌اند.

 

 

 

 

& رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس گفت: ۳۴ هزار خودرو به صورت غیرقانونی توسط شش شبکه مافیایی ثبت سفارش شده است.آمار خودروهای وارداتی غیرقانونی را به‌ دست آورده‌ایم و منتظر هستیم تا سازمان گمرک خودروسازان و پنج خانواده اصلی که موضوع خودروهای وارداتی را پیگیری می‌کنند را تعیین تکلیف کند.

 

 

& در ساعات اولیه ثبت‌نام در طرح فروش عید تا عید محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو بیش از ۱۶ هزار نفر از مشتریان نام‌نویسی کرده‌اند گفتنی است‌ گروه صنعتی ایران‌خودرو با هدف تامین نیاز مصرف‌کنندگان،‌ طرح فروش عید تا عید را به اجرا گذاشته و این طرح تا زمان تکمیل ظرفیت از طریق پایگاه اینترنتی فروش محصولات ایران‌خودرو به نشانیesale.ikco.ir ادامه خواهد داشت.